Thursday 1 December 2011

Jika anda diberi pilihan ?

Based on the title, if ur given the choices. Apa yang aku nak bagitahu dekat korang ni adalah aku sekarang terlalu lalu dan lalu sangat mahukan handset touchscreen, iaitu Samsung Galaxy S II. pasal ape, abang aku dah beli Samsung Galaxy S, dan aku tengok spesifikasi die, lebih kurang dengan iPhone 4. Jadi, pandangan aku, Samsung Galaxy S II nie die punya spesifikasi mesti saing saing dengan iPhone 4S. Betul sekali ! Aku bagitahu kau orang die punya spec yea.
Aku nak bgtaw, panjang sangat, klik sini Spec for S II





spec untuk iPhone 4S


Okay la, korang dah baca bukan? Aku cerita ringkasan la. Kalau diikutkan saiz, SII lebih nipis dan lebih ringan dari 4S, walaupun SII tu lebih besar skrin dari 4S. Aku pegang bateri SII, sama berat dengan handset dia yang tak ada bateri (kalau beza berat pon, tak jauh mana). 4S memang berat sikit dari SII, tengok saiz pon dah boleh agak kan.

Procesor yang ada dalam SII adalah Dual-core 1.2 GHz Cortex-A9, orang kata boleh tahan laju untuk phone, dan full speed untuk internet browser. Untuk 4S, adalah 1 GHz Dual-core Cortex A-9. Nampak ? processor untuk SII lebih besar, iaitu 1.2 GHz, berbanding 4S, 1GHz sahaja.

Bab harga, haaa . Inilah yang aku paling suka sekali. Bab harga kan, hehe . Secara kasar, iPhone 4S di Malaysia adalah 3k macam tu la . Tak tahu la kalau ade lebih lebih harga. Tetapi, SII hanya berharga 1.8k sahaja . Itu yang aku suka sangat. Berdasarkan spec, SII lebih banyak menang dari 4S.

Ini adalah keinginan aku, semua berhak memilih jalan mereka kan ? Hak masing masing untuk memilih kan? Jadi, ape pilihan korang ? ;)



*OmarYAO keep smiling to you ;)

No comments:

Post a Comment